Stránky

Pages

Pages

čtvrtek 17. září 2020

Klaus se kaje: Zničením reálného socialismu pod taktovkou KGB a CIA jsem pomáhal nastolit mnohem horší režim!









Dnešní svět vidí John Fonte – který asi nejvíce přispěl k analýze nadnárodního aspektu všech těchto věcí – jako souboj transnacionalistických progresivistů a demokratických nacionalistů, což je ostatně podtitulem jeho článku. Tyto – většinou společnosti vnucené, nikoli autentické (vnucena byla jejich hloubka a naléhavost) – nové dělící čáry a jejich zneužití k rozpoutávání dnešního násilí tvoří základ dnes dominující "liberálně-demokratické" ideologie, ideologie multikulturalismu, genderismu a human-rightismu, i excesů, které vidíme v dnešní Americe. 
FOTO: Brodafest
V tomto ohledu byl Marx – při všech hrůzách, které jeho učení vyvolalo a i přesto, že výslovně obhajoval "revoluční teror" – překvapivě opatrný, či dokonce ostýchavý. Odmítal stát (a chtěl, aby odumřel, chtěl, aby vládly komuny, což je vlastně blízké dnešním neziskovkám), neodmítal však národ. Neodmítal ani rodinu jako důležitou instituci tradiční společnosti. Nevybízel stát – jako je tomu v posledních desetiletích – aby rodinu cíleně rozkládal. Nedovoloval si mluvit o podstatě člověka, nechtěl přeměňovat muže v ženu a naopak. Marx chtěl změnit člověka, ale nikoli "výchovou" v dnešních politicky korektních školách, on chtěl likvidovat kapitalismus a byl přesvědčen, že to člověka změní. Jak hezky píše ve své nové knize Ben Shapiro, Marx věřil, že "likvidace nehumánního kapitalismu jednou obnoví lidskou přirozenost, už sám jeho kolaps zrodí nového, lepšího člověka. Marxova vize je transcendentální, neslibuje jen materiální pokrok, ale věří v nadlidskou transformační sílu osvobozené společnosti". Marx tedy chtěl proměnu světa, člověk se měl proměnit až díky tomu.
Neznal slovo gender, mám pocit, že ho ani nenapadlo. (Málo si uvědomujeme, jak je toto slovo nové, jak jsme ho před několika lety vůbec neznali.) Nenapadlo ho pro svou revoluci zneužít děti, i když někteří možná oprávněně namítnou, že pionýři byli – à la "Timur a jeho parta" – nepostradatelnou součástí marxistických revolucí. (Konec konců, u Hitlera také, ale ten měl na svůj Hitlerjugend mnohem méně času.) Spojence Marx spíše hledal v jejich rodičích, v dělnické třídě, nikoli v dětech, studentech, učitelích. Nenapadlo ho zneužít výchovu dětí a celý vzdělávací systém do té míry, jak je tomu dnes, pochopil pozdě, ale přece prof. Klaus.













Žádné komentáře:

Okomentovat