Stránky

Pages

Pages

středa 9. dubna 2025

Profesor ekonomie se od montéra aut přesvědčit urážkami nedal, mluvčí Bílého domu je nadšena: Jsme nejtransparentnější administrativa v dějinách!





 Navarro se kvůli clům dostal do sporu s dalším prezidentským poradcem, miliardářem Elonem Muskem, který se Trumpa od přísné politiky snažil odradit a veřejně na síti X volal po bezcelní zóně s EU a využívání cel pro vyjednávání o rušení bariér. Navarro následně nazval majitele automobilky Tesla montérem aut, který se spoléhá na díly z jiných zemí. Musk nato opáčil, že je Navarro „idiot", jehož výroky jsou prokazatelně chybné.


V dalších příspěvcích mu změnil jméno na „Peter Retarrdo“ a uvedl, že je „hloupější než pytel cihel“. Mluvčí Bílého domu Karoline Leavittová v reakci pro FT uvedla, že Trumpova administrativa je „nejtransparentnější v dějinách“ a „vyjadřuje své neshody veřejně“.


Trump minulý týden oznámil plošné desetiprocentní clo prakticky u veškerého zboží dováženého do USA, ta platí od víkendu. Tento týden pak Spojené státy začnou u dovozu z řady zemí vybírat i takzvaná reciproční cla, která jsou vyšší a která v případě Evropské unie činí 20 procent.


Musk se snažil Trumpa od cel odradit

Musk se jako důvěrník amerického prezidenta Donalda Trumpa snažil šéfa Bílého domu přesvědčit, aby od vysokých cel ustoupil, ve svém počínání ale neuspěl. Informoval o tom list The Washington Post, který se odvolává na dva lidi obeznámené s touto záležitostí. Na Muskovy společnosti, mimo jiné na automobilku Tesla, mohou dovozní poplatky tvrdě dolehnout.


Musk se podle informací amerického deníku osobně obrátil na Trumpa, ale jeho názor se mu změnit nepodařilo.


Musk, který vlastní společnosti Tesla, SpaceX a sociální síť X a kterého si Trump vybral do čela skupiny pro zefektivnění státní správy (DOGE), o víkendu zveřejnil na webu několik příspěvků ke clům. V příspěvcích kritizoval Trumpova poradce pro záležitosti obchodu Petera Navarra, který je považován za architekta prezidentových celních plánů, a vyzýval k vytvoření bezcelní zóny mezi Evropskou unií a Spojenými státy. Navarro následně nazval Muska po jeho komentářích montérem aut, který se spoléhá na díly z jiných zemí.


Muskova Tesla sice vyrábí auta pro americký trh v USA, i tak ale spoléhá na dodávky dílů z Číny a dalších zemí. V případě Číny se celní spor vyhrotil.


Planetě by prospělo společenské vlastnictví výrobních prostředků, pracovní kredity a demokratické volby losem, tedy komunismus, kdy jsem ráno dělníkem, odpoledne filosofem a večer literárním kritikem, potvrdila poznatky TOP předsedy Rokytky i veškerá umělá inteligence, včetně americké a čínské. Jinak lidstvo ve válkách financovaných lichváři vyhyne. 





Žádné komentáře:

Okomentovat