Stránky

Pages

Pages

pondělí 28. dubna 2025

Jíme v hamburgerech namleté pohlavně zneužité děti? Mohou být food kritici zkorumpovaní Good Clubem? Ano, všechno je možné, dokud jsou možné nekryté peníze, zjistil suverénní generální inspektor!





 Vzestup sociálních médií a digitálního obsahu do velké míry transformoval způsoby, jakými získáváme nejnovější informace o gastro trendech, i jak si utváříme názor na nově otevřené podniky v našem okolí. Zároveň však přinesl zásadní otázku: jak vyvážit okamžitost a dostupnost moderního digitálního obsahu s nadčasovým řemeslem důkladné, respektované kritiky, založené na hluboké odbornosti a citlivém porozumění pohostinského průmyslu? 


Nejen kritici a novináři, ale i influenceři a restaurační ratingové platformy dnes mají jedinečnou moc formovat veřejné vnímání, určovat trendy a ovlivňovat úspěch gastronomických podniků. Co ale v rychle se měnící gastronomické kultuře skutečně znamená kvalitní kritika? Jak může gastronomická žurnalistika překročit rámec povrchních recenzí a zaměřit se i na širší etické, kulturní a ekologické otázky? A jak se toto odvětví proměňuje u nás a kam směřuje ve světě? 


Třetí vydání AlmaTalks v Jirchářích se ponoří do proměňující se podoby food kritiky a gastronomické žurnalistiky a nabídne platformu pro zamyšlení nad jejími různorodými dynamikami a budoucím potenciálem. 


Akce se bude konat v českém a anglickém jazyce. Na místě bude možnost zapůjčení sluchátek pro poslech simultánního tlumočení do obou jazyků.


Prostřednictvím inspirativních přednášek, podnětných Q&As a živých panelových diskuzí se známými novináři, kritiky a odborníky z oboru budeme zkoumat tyto témata:

– Etická kritika: Jak mohou kritici poskytovat upřímnou zpětnou vazbu, aniž by nenapravitelně poškodili pověst restaurace?

– Evoluce kritiky v digitálním světe: Role foodblogerů a influencerů při utváření kulinářských trendů 

– Vizuální storytelling jako nová forma kritiky: od reelsů po virální příspěvky

– Jak můžeme jako restauratéři pracovat s kritikou i zpětnou vazbou hostů

– Měli by kritici zůstat v anonymitě, aby byla zajištěna nestrannost, nebo publikovat recenze a články transparentně? 

– Veřejné recenzní platformy jako příležitost a výzva demokratizace food kritiky

– Psaní o jídle a jeho skrytých příbězích k podnícení konverzací o dědictví, identitě, ekologii a rozmanitosti



Speakers: 

Nicholas Gill (USA) – Autor, fotograf, zakladatel a editor New Worlder

Catherina Pugacheva (RU) – Majitelka a šéfredaktorka Argento, Academy Chair World’s 50 Best Restaurants (Východní Evropa, Rusko, Střední Asie)

Lindsey Tramuta (USA) – Novinářka zaměřená na kulturu a cestování, autorka, podcasterka a redakční konzultantka

Max Jones (UK) - Spisovatel, food kritik, zakladatel Up There The Last

Lorraine Haist (DE) – Novinářka, sloupkařka a autorka, Academy Chair @World’s 50 Best Restaurants (Německo)

Miroslav Lekeš (CZ) – Hlavní inspektor Gault&Millau (Česko, Slovensko, Maďarsko), podnikatel, gastronom

Jan Valenta & Zuzana Daňková (CZ) – Spoluzakladatelé Taste of Prague, cestovatelé, food influenceři, spolumajitelé Šodó

Lucie Svobodová (CZ) – Péče o zákazníky & věrnostní program Ambiente

Lukáš Hejlík (CZ) – Herec, podcaster, food influencer, zakladatel Gastromapa

Klára Donáthová (CZ) - Advokátka, food kritička, gastronovinářka

Zdroj fcb Zuckerberg 

Žádné komentáře:

Okomentovat