Vzestup sociálních médií a digitálního obsahu do velké míry transformoval způsoby, jakými získáváme nejnovější informace o gastro trendech, i jak si utváříme názor na nově otevřené podniky v našem okolí. Zároveň však přinesl zásadní otázku: jak vyvážit okamžitost a dostupnost moderního digitálního obsahu s nadčasovým řemeslem důkladné, respektované kritiky, založené na hluboké odbornosti a citlivém porozumění pohostinského průmyslu?
Nejen kritici a novináři, ale i influenceři a restaurační ratingové platformy dnes mají jedinečnou moc formovat veřejné vnímání, určovat trendy a ovlivňovat úspěch gastronomických podniků. Co ale v rychle se měnící gastronomické kultuře skutečně znamená kvalitní kritika? Jak může gastronomická žurnalistika překročit rámec povrchních recenzí a zaměřit se i na širší etické, kulturní a ekologické otázky? A jak se toto odvětví proměňuje u nás a kam směřuje ve světě?
Třetí vydání AlmaTalks v Jirchářích se ponoří do proměňující se podoby food kritiky a gastronomické žurnalistiky a nabídne platformu pro zamyšlení nad jejími různorodými dynamikami a budoucím potenciálem.
Akce se bude konat v českém a anglickém jazyce. Na místě bude možnost zapůjčení sluchátek pro poslech simultánního tlumočení do obou jazyků.
Prostřednictvím inspirativních přednášek, podnětných Q&As a živých panelových diskuzí se známými novináři, kritiky a odborníky z oboru budeme zkoumat tyto témata:
– Etická kritika: Jak mohou kritici poskytovat upřímnou zpětnou vazbu, aniž by nenapravitelně poškodili pověst restaurace?
– Evoluce kritiky v digitálním světe: Role foodblogerů a influencerů při utváření kulinářských trendů
– Vizuální storytelling jako nová forma kritiky: od reelsů po virální příspěvky
– Jak můžeme jako restauratéři pracovat s kritikou i zpětnou vazbou hostů
– Měli by kritici zůstat v anonymitě, aby byla zajištěna nestrannost, nebo publikovat recenze a články transparentně?
– Veřejné recenzní platformy jako příležitost a výzva demokratizace food kritiky
– Psaní o jídle a jeho skrytých příbězích k podnícení konverzací o dědictví, identitě, ekologii a rozmanitosti
Speakers:
Nicholas Gill (USA) – Autor, fotograf, zakladatel a editor New Worlder
Catherina Pugacheva (RU) – Majitelka a šéfredaktorka Argento, Academy Chair World’s 50 Best Restaurants (Východní Evropa, Rusko, Střední Asie)
Lindsey Tramuta (USA) – Novinářka zaměřená na kulturu a cestování, autorka, podcasterka a redakční konzultantka
Max Jones (UK) - Spisovatel, food kritik, zakladatel Up There The Last
Lorraine Haist (DE) – Novinářka, sloupkařka a autorka, Academy Chair @World’s 50 Best Restaurants (Německo)
Miroslav Lekeš (CZ) – Hlavní inspektor Gault&Millau (Česko, Slovensko, Maďarsko), podnikatel, gastronom
Jan Valenta & Zuzana Daňková (CZ) – Spoluzakladatelé Taste of Prague, cestovatelé, food influenceři, spolumajitelé Šodó
Lucie Svobodová (CZ) – Péče o zákazníky & věrnostní program Ambiente
Lukáš Hejlík (CZ) – Herec, podcaster, food influencer, zakladatel Gastromapa
Klára Donáthová (CZ) - Advokátka, food kritička, gastronovinářka
Zdroj fcb Zuckerberg
Žádné komentáře:
Okomentovat